Modeller

Är det bara jag som har reagerat så starkt på h&ms modeller. Är det bara jag som har märkt att de typ är onarturligt smala? Det är ju inte ens snyggt. Det känns som att vi som är mer normala inte kan gå och köpa kläder för att de är sydda till så små personer. Jag kan själv tycka att h&m har väldigt små storlekar, men det kanske bara är jag?
Om man kollar på reklamerna på tvn så passar alla kläder alltid så bra på de, men när man själv kommer till affären så får man dubbelmidja och fula valkar och sånt. Man blir så missnöjd. Men egentligen borde man ju inte vara det, eller hur?
Det är inte bara h&ms modeller som är så sjukt smala, alla är ju det. Ginas nya modeller är ju också det, gillade den förra blonda bättre. Hon var iaf lite mer normal. Varför måste alla modeller vara så sjukt smala hela tiden? Det är väl ändå konstigt att man sprider ut detta budskapet till alla ungdomar som redan har det jobbigt. Då trycker man i de att man ska vara smal om man ska vara snygg. Det är inte okej.
Om man kollar på de sk plusmodellerna, de är ju väldigt tjocka, eller hur? Nej, det är de inte. Jag skulle inte klassa de för plus modeller, för det är så de flesta ser ut. Man har lite fett på benen och en liten bula på magen. Då skulle de flesta klassas som plusmodeller, eller hur? Det är helt konstigt. Sen så är det ju så att nästan alla modellbilder och sånt är retucherade, bara för att man ska se så perfekt ut. Det är väl ändå onödigt.
JAG VILL BARA SÄGA ATT JAG INTE MENAR NÅGOT ILLA TILL ER SOM ÄR SMALA. JAG TYCKER NI ÄR LIKA FINA SOM ALLA ANDRA. SMALA SOM TJOCKA, KORTA SOM LÅNGA, BLONDA SOM SVARHÅRIGA, ALLA ÄR LIKA FINA. KOM IHÅG DET. DET FINNS BARA EN SOM SER UT SOM DU, OCH DU SKA VARA STOLT FÖR DET!

Sandra

Kommentarer
Postat av: Louise

Sandra,tänk om hela världen skulle tänka som du.

Vilken lättnad det skulle bli för alla människor.

Detta inlägg och det nedanför skulle varenda människa behöva läsa. För du har så rätt i det du skriver. Jag är med dig till 100 %

När jag läste de här två inläggen var det som du tog orden ur munnen på mig.

Jag hoppas att alla människor någon gång ska inse att dom är fina precis som dom är.

Du är bra tjejen!

2011-10-31 @ 12:43:05
URL: http://louisecandestam.devote.se
Postat av: cecilia

ja, det är ju tragiskt, hm's skyltdockor har en midja som en tioåring. Håller med dig om allt, sinnes!

2011-11-01 @ 21:13:56
URL: http://cmbp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0