Frustrerad - Man borde älska sig själv

Varför tar många efter på hur modellerna ser ut? Varför är det så många som strävar efter att vara pinnsmal och se ut som ett skellet med skinn på? Varför är det så?
När folk går runt och säger att man är tjock om man inte når runt sina lår med fingrarna, så börjar man undra vart vi är påväg egentligen. Borde inte alla vara nöjda med sig själva, så som vi är?
Människor finns i alla färger, storlekar och personligheter. Varför är det då så viktigt att vi måste vara pinnsmala (om man är tjej) och biff (om man är kille)? Borde inte man uppmuntra folk att vara som de vill istället för att sprida ut ideal om att såhär ska man se ut?
Alla har vi tider när man tycker att man är ful och oduglig, men varför är det så? Borde man inte kunna vakna upp på mornarna och kolla sig själv i spegeln och gilla det man ser? Borde inte alla dina vänner & fiender också tycka att du är vacker då? Om du gillar dig själv, måste väl de andra också göra det? Eller?
Jag förstår inte det här, varför man ska se ut så eller så. Varför det är så viktigt att ha de nyaste kläderna och den frisyren som alla kändisar har. Självklart så tänker jag också på det, att man måste se bra ut för att folk ska gilla en. Men varför är det så egentligen? Det är ju inte utsidan som räknas utan insidan. Eller vad tycker ni?
Det är så många frågor man inte kan få svar på, men som man så gärna vill ha svar på. Det enda jag kan säga är att jag också har känt såhär, att man är ful och att man måste se ut på ett visst sätt för att folk ska gilla dig. Det gör jag än, men inte lika mycket. Jag har börjat acceptera mig själv och vågar ta för mig nu och jag bryr mig inte så värst mycket om vad folk tycker om mig. All skit man får, ska man inte ta emot och om man gör det, så gör det dig bara starkare. Det jag vill att NI ska göra, som känner såhär, är att ni ska göra som jag. Ni ska inte bry er. Ni ska skita i vad alla säger er och ni ska älska er själva. Försök. Det är så mycket ni går miste om ifall ni bara bryr er om utseendet.
Och till ni som tycker att man är tjock om man inte når runt sina egna lår: Om ni har något emot de som är mulliga eller kanske tjocka som ni skulle kalla det, behöver ni inte säga det högt. Behåll det för er själva. Vi vill inte veta vad ni tycker om oss som har normalt BMI och kvinnliga former.
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0