Du är bra som du är

Jag har nog redan skrivit ett inlägg om det här, men det bryr jag mig inte om. Jag blir så ledsen när detta händer och när man ser/hör det, så jag vill bara ta upp det igen.
Det är så många personer som jämför sig med andra. Kollar vad de andra har fått för resultat på provet och blir besvikna om de inte är bättre än de andra. Det är ingen tävling det här med resultat på prov eller hur fort man springer på idrotten. Den enda man ska tävla med är sig själv. 
Jag var faktsikt med om en sånhär grej för några dagar sen bara. Jag satt och gjorde min matteläxa efter att vi slutat i skolan, så satt det massa runt omkring mig och jag utbrast "JAG KAN INTE DET HÄR MED NEGATIVA TAL!" Då kom en kompis till mig och bara; "Men, om inte du kan det kan ju inte jag heller det." Bara för att jag är rätt bra på matte så betyder ju inte det att jag inte behöver ha jätte lätt för allt som handlar om matte och då betyder ju inte det att andra tror att de inte heller klarar av det, eller hur?
När folk jämför sig med andra eller ser ner på sig själv så blir man bara så ledsen. Kan de inte fatta att de är bra som de är? Alla har sina perioder när de ska vara bättre än alla andra och när de är sämre än alla och inte kan någonting enligt sig själva, jag klandrar inte det. Jag vill bara att folk ska inse att de är bra som de är och att de duger precis som de är. Det gör ingenting om du inte är bäst i klassen på matte eller har de längsta benen. Du kan vara bra på annat och alla behöver ju inte se ut som modeller, eller hur?
Jag har sagt det här så många gånger förut och säger det igen;
DU ÄR BRA SOM DU ÄR!

Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0