Känner du dig som en förebild?

Om jag själv ska svara på den frågan, så blir det Ja. Ni kanske inte tycker det, men på något sett känns det som att folk ser upp till mig. Jag vet inte varför, men det känns så. Det är inte bara mina småkusiner (hihi) utan andra också, tror jag. Men jag vet dock inte säkert ju, det kan ingen göra. Men känner du dig som en förebild? Folk kan se upp till dig på många sätt. De kan tycka att du är jätte snäll och att du gör bra saker, som kanske får de att tänka. Sen kan det vara så att andra tycker att dina sämre handlingar är de som räknas. Om du t ex slår någon, eller något, kanske de tar efter på det. Det beror ju på vad man själv vill göra med sitt liv ju. Om man vill bli kriminell, kanske man ser upp till såna. Om man sen kanske vill bli en författare, kanske man ser upp till såna. Alla är olika och har rätt att tycka och tänka som de vill. Och de får ha vilken förebild de vill ha. Jag säger inte att de är fel att ha en seriemördare som förebild t ex, de är bra. Att man vågar vara den man är. Även fast att de kanske inte är så bra.

peace and love
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0