Blir man lycklig av pengar?

På draman idag diskuterade vi om man blir lyckligare av pengar. Vissa sa det medan andra sa att man inte blev det. Jag håller med de som sa att man inte blir det. Ett argument de hade var att man inte har något att se fram emot. Om man har massa pengar, behöver man inte spara till något, utan man kan köpa det på en gång. Är det inte roligare att spara? Att ha något att se fram emot? Det tycker jag. Fast om man har pengar så behöver man ju inte köpa saker bara för det. Man kan ju faktiskt spara på pengarna ändå och göra något roligt för de. Men en risk kanske är att man gör av med alla pengar på en gång, när man precis blivit rik. Låter det troligt tycker ni?
Själv vet jag att man inte kan köpa lycka. Det är något man får. Och det är inte genom pengar. Det är genom kärlek. Och det är något unikt. Och det kan finnas mellan alla. Kompisar, famij och pojk/flickvänner. Självklart finns det andra saker som kan göra dig lycklig, det vet jag. Och vet ni? Gör de saker som gör er lyckliga, kasta inte bort dagarna på massa skit.

peace and love
Sandra

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk....du har fått all din klokhet från mig <3 Skojar bara :)) Men sant är det man kan inte köpa lycka...det är något man förtjänar <3

2011-05-20 @ 23:26:33

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0