Vad kommer efter?

Många är rädda för döden, vågar inte möta den. Är rädda på vad som kommer hända efer. Jag har tänkt lite på vad som kan hända efter döden, har ni tänkt på det? Tror ni på att man kommer till himmlen eller helvetet? Eller att man blir pånytt född. Jag kan säga att jag tror att man blir pånytt född. Jag tror att jag blir en annan människa efter döden. Att jag kommer leva vidare som en annan människa, utan att veta om att det är jag. Jag tror även på att jag har varit en annan människa innan detta livet, att jag har haft ett liv förut, utan att jag kommer ihåg det. Alla tror vi olika och har olika uppfattningar på saker, det här är vad jag tror.
I vissa religioner tror man just på det här att man blir pånytt född men då får man inte göra något dåligt, som att t ex döda en mygga, utan man måste vara jätte duktig för att få bli en så bra människa sen i nästa liv. Annars kanske man bara blir en mask eller en blomma. Jag tror mer på att man blir en människa, antingen blir man en bättre människa eller en sämre.
Det här är vad jag tror på. Vad tror ni?

peace and love
Sandra

Kommentarer
Postat av: Bodypalace

det är bara kroppen som dör ;) anden i dig lever vidare som engergi

2011-08-12 @ 11:08:07
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Tabita Sundh

Jag är 100% säker på att man kommer till Himmelen! Kontakta mig någon gång om du vill veta varför jag är så säker... Vi kan diskutera detta om du vill ...

2011-08-12 @ 11:47:03
URL: http://bitatheonly.blogg.se/
Postat av: Enya♥

Bra skrivet Sandra! :D duktig är du,<3

2011-08-25 @ 20:57:58
URL: http://blueginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0