Sen när ska man inte vara sig själv?

Ibland blir jag bara så arg. Arg på folk som har texter på sin blogg som är typ såhär: "Även om du står på tå, kommer du aldrig nå upp till min nivå." Eller "Don't be yourself, be me". Det gör mig GALEN!
Alla är lika bra. Det finns ingen människa som är bättre än en annan, även fast att man kan känna så. Okej, ibland kan man känna att man har gjort något bra och att man är bättre än någon annan för det, men det är man inte. Man bara känner så. Men det är inte så. Det är två helt olika saker.
Sen när ska man inte vara sig själv, utan vara någon annan? SEN NÄR? Jag blir så sjukt irriterad på det. It drives me crazy! Jag menar, folk ska väl ändå vara sig själva, eller? Det är bara onödigt att bli älskad för en person som inte är en själv. BLÄÄ! Om man ska bli älskad, ska man bli älskad som den man är.
Ni kanske tycker att jag är gnällig eller något, men jag tycker att detta är ett viktigt ämne. Ingen ska komma och säga till någon annan att den är sämre än en själv, det är bara så illa. ALLA ÄR LIKA BRA OCH MAN ÄR BRA SOM MAN ÄR! Är det så svårt att förstå? Det gör mig så upprörd. Min header har tom det budskapet, att man är bra som man är. Kanske ska göra en ny och skriva att alla är lika bra, för att föra det budskapet framåt?
Blir så trött på detta, så nu ska jag sova. Godnatt!
peace and love
Sandra

Kommentarer
Postat av: Madeliene - Hon som har kämpat i flera år men inte har kommit frammåt.

Håller med dig om allt du skrev! :)



alla är bra för den dom är! <3

2011-08-02 @ 11:57:50
URL: http://maddizon.blogg.se/
Postat av: Anastasia

Dock är det vissa människor som inte kan komma upp till vissas nivå. Många kan ej komma upp till din eller min nivå av olika anledningar. Tex. att du är mycket mer mogen än andra, och starkare osv.



Så att vissa står under oss, är sant. För dem beter sig illa och måste såra andra för o må bättre, därför kommer dem aldrig upp till vår nivå.

2011-10-15 @ 15:08:53
URL: http://www.mondoblog.se/anastasia

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0