tiden går inte snabbare för att man spelar mördarspel

Vad händer efter döden? Blir allt svart, och sen så finns man inte? Eller kommer man till himmelen, och lever ett liv där, ett liv i evighet? Eller blir man en annan människa, att man föds på nytt? Jag intalar mig själv att inte tänka på detta, för det gör mig rädd. Jag vill inte tänka på detta. Om man bara försvinner, vad var det då för mening med att leva? Om man föds på nytt, kommer man ihåg sitt andra liv? Och om man kommer till himmelen, kan man se sina barn och kanske barnbarn därifrån? Eller, blir man en ängel? Allt detta gör mig ledsen, rädd och helt förvirrad. Jag vill bara krypa ihop och gömma mig när dessa tankarna slår mig.

Men om det är så att man föds till nytt, har jag varit en annan människa innan? Och i så fall så kommer jag inte ihåg det andra livet. Eller är jag en helt ny själ, ett helt nytt liv, som aldrig innan varit någon annan människa?

Det är ganska lustigt det här med livet. Vad är mening med det? Ska man festa och ha roligt? Eller ska man jobba upp sin erfarenhet om människan? Eller ska man kanske sitta i ett rum, med en dator i famnen och skriva saker som kanske får andra att tänka? Eller ska man göra lite både och? Jag tror att man ska gör det man vill göra. Att ingen ska få tvinga dig till saker. Du måste kunna bestämma själv. Så från och med nu, ska jag försöka leva dagarna som om de var den sista.

 

peace and love

/ sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0