Om man inte kunde drömma

Om man skulle kunna stanna tiden, skulle jag gjort det. Jag skulle gjort vid speciella tillfällen, tillfällen som man inte vill ska försvinna.
Om man skulle kunna ta kort med ögonen, skulle jag gjort det. Jag skulle gjort det vid tillfällen jag vill komma ihåg. Minnas för alltid. Skratta åt i åratal. Gråta för i veckor. Titta på i dagar.
Om man skulle kunna flyga, skulle jag gjort det. Jag skulle flugit överallt, för att se på världen uppifrån. Kunna ta mig till ställen som jag älskar, på bara några timmar.
Om man inte skulle kunna drömma om sånthär, hade livet varit tråkigt. Meningslöst. Om man inte kan drömma, kan man inte hoppas. Om man inte kan hoppas, har man inget att vänta på. Om man inte har något att vänta på, har man inget att se fram emot. Tänk dig vad tråkigt. Usch. Tur att man kan drömma, hoppas, se fram emot saker och ha ett händelserikt liv.

peace and love
Sandra

Kommentarer
Postat av: Tony ^^

Så underbart vackert skrivet! <3

2011-04-26 @ 20:47:50
Postat av: Tony ^^

Så underbart vackert skrivet! <3

2011-04-26 @ 20:48:45
Postat av: Mamma

Tänkvärda underbara ord!! Det är sååå härligt att du ser livet som en gåva. Älskar dig

2011-04-26 @ 21:56:41

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0