En klippa

Jag står på en klippa. Jag tittar ner i vattnet och jag känner hur tårarna vill komma fram. Jag får en klump i magen och plötsligt börjar jag skaka. Nu rinner tårarna nerför kinderna. Jag sätter mig ner i fosterställning. Jag skakar hysteriskt och mina knän blir nästan genast blöta av tårar. Jag tittar upp, tittar mot solen. Allt är så vackert. Jag tänker till igen. Varför ska jag lämna detta liv, när allt är så fint? Livet är fint. Jag ställer mig upp med svårigheter. När jag väl står upp, skriker jag rakt ut, tills mina lungor töms med luft. Jag andas häftigt. När andningen blivit normal igen, vänder jag mig om och går åt det håll jag kom ifrån. Jag ska säga ifrån tänker jag. Jag ska resa mig upp från ingenstans och visa att jag är stark som vågar stå för det jag säger och vad jag är. Jag är stolt över mig själv.
Flickan, som var så vacker, gick därifrån. Jag stod och kollade på när hon grät, när hon skakade, när hon skrek och när hon gick. Jag hjälpte henne inte,för jag visste att hon skulle fatta rätt beslut. Men på något vis hjälpte jag henne ändå. Jag lät henne va, så hon fick en stund för sig själv. När man är ensam, utan någon press, så fattar man oftas dem bästa besluten. Jag har en känsla av att jag gjort en god gärning. Och på något vis, känner jag mig stolt.

peace and love
Sandra
"Våga vara dig själv. Våga älska dig själv, ditt inre och ditt yttre. Våga stå upp och höras. Våga vara stolt över dig själv. För du är bra som du är. Helt enkelt bäst."

Kommentarer
Postat av: Anonym

Otroligt bra skrivit Sandra!

2011-04-26 @ 19:45:20
Postat av: jossan

Otroligt bra skrivit Sandra!

2011-04-26 @ 19:46:05
Postat av: Mamma

Underbara du <3

2011-04-26 @ 22:00:23

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0