De vill bara känna sig som hemma

När vi åt lunch i skolan idag, hörde jag några prata om att de bygger moskéer här i Sverige. De sa att de tycker att invandrarna tar över vårat land. Men det är väl inte bara vårat land? Andra är väl också välkomna hit? Jag förstår inte varför alla ska vara så negativa mot att vi får nya kulturer här i Sverige. Man lär sig av andra, det är mycket lärorikt faktiskt. Om vi inte hade haft invandrare, hade vi inte haft någon pizza.

Det jag mest reagerade på var att de sa att man inte ska bygga moskéer. Men vadå? Vad gör det? Alla har väl rätt till att ha sin religion, och sina heliga ställen? De tror som de vill och vi som vi vill. Tänk själv om du flyttar till ett land, där det inte finns några kyrkor, men ni ska få det. Hur skulle du känna dig om folk protesterade mot de, och sa att ni inte får ha det? Jag hade kanske inte brytt mig så mycket, men tänk de som verkligen är religösa.

Ibland undrar jag vad som finns innanför folks huvuden. Varför kan inte folk acceptera att människor ser olika ut. De har olika hudfärg, olika ögonfärg, olika hårfärg, olika längd, olika religioner, olika händer, olika fötter, olika öron, olika allt. Men de har alla ett hjärta och de är alla människor. Du trycker ner någon av din egen art, din egen sort. Du trycker ner en sån som du, för att den inte har samma tro som du. Låt dem bygga moskéer, låt de få ha en plats där de kan känna frid i själen. Vad gör de oss? Vi behöver inte gå dit.

Jag önskar att folk kunde tycka om alla. Låta de ha vad de vill. Låta de tro vad de vill. Vissa kanske inte tänker på att jag inte är helt svensk, därför får jag ofta höra sånt här, när jag sitter med. Vad gör invandrarna för fel? De vill ju bara ha det bra. Ska vi inte låta de få ha det bra? Alla har rätt till ett liv med kärlek och glädje.

peace and love
Sandra

Kommentarer
Postat av: Anonym

du vet vi skoja bara =P

2011-06-16 @ 20:23:45
Postat av: Borderline & Jag

Sv; Tack för dina fina ord

2011-06-16 @ 20:43:10
URL: http://ekblaad.blogg.se/
Postat av: svensken

Dwt var en amrekanare en dansk och en svensk som satt på en brygga. Amrekanaren slängde plötsligt i en dollar, svensken och dansken frågade varför, amerikanen sa att de hadde så mycket av det i sitt land. Då slängde dansken ner en back med ren sprit, han sa att de hadde så mycket av det i sitt land. Då kastade svensken en neger.



haha klockren!!!!!

2011-06-22 @ 23:50:01

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0