En tanke till Norge

Jag läste på en blogg om vad hon tyckte och tänkte om tragedin i Norge. Den här personen tog bl a upp ett evangemang som var på Facebook, där man skulle tända ett ljus för de döda och de drabbade i Norge. Jag tycke att detta var en fin sak. Men den här personen sa att hon tyckte att det var löjligt. Varför skulle någon som mist en vän, en familjemedlem eller en bekant bry sig om du tände ett ljus för dem? Man kan tänka så, alla tror olika. Men om jag suttit i den sitsen, att jag förlorat en familjemedlem i en sånhär hemsk tragedi, så skulle jag känna mig hedrad på något vis att de andra brydde sig om mig. Att de gav mig sin sorg, sina tankar, sitt stöd. Och det är vad jag tror att de i Norge gjorde. Jag tror att de kände sig väldigt... glada på något vis. Att det fanns andra därute som kände en sorg också, som tänkte på alla offren och drabbade. Som gav en tanke till Norge.
Och det är precis vad jag ska göra nu, ge en tanke till Norge. Bättre sent än aldrig.

peace and love
Sandra

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Fint inlägg! :)



Sv; haha nej egentligen är ju låten faktiskt inte det.. Men den bästa av hans. Tkr han sjunger som en tjej xD

2011-08-02 @ 22:28:41
URL: http://erikaellinor.blogg.se/
Postat av: ardiana

jag håller med dig, jag känner sorg med och smärta,bara tanken av att missta någon är hemskt å att vara i den sitsen kan jag inte ens föreställa mig. Jag hade tyckt att det var något fint av andra som vill tända ljus åt någon jag mist. men vissa personer förstår inte sånt de respekterar inte döden på samma sätt som oss.

2011-08-03 @ 17:02:58
URL: http://ardiana.blogg.se/
Postat av: En blogg om Kevin

Jag håller med dig.

2011-08-03 @ 17:22:45
URL: http://tusenniohundraelvadagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0