Världen är upp-o-ner

Vi klagar på när vi är hungriga, för att vi inte ätit oss mätta på typ 3-4h. Är inte det ganska löjligt, när man kan tänka på andra, som kanske aldrig kan äta sig mätta?
Vi klagar på när våra skor går sönder, eller när kläderna är smutsiga. Det finns folk som går med söndriga skor och smutsiga kläder, men de klagar inte. De är glada för att de kan hålla sig hyffsat varma.
Vi klagar på när internetet är segt. Tänk på de som kanske inte ens har tillgång till en dator och aldrig varit inne på internet. De har bara sett reklamerna och skulle bli överlyckliga om de fick testa vara inne på en dator någon gång.
Vi klagar på att gå i skolan, för att det är tråkigt och segt. De finns barn som inte har råd till utbildning, eller tid. Är det inte ganska sjukt att se ner på skolan så, när andra verkligen vill ha en utbildning, för att kunna bli läkare?
Vi klagar på att vi har ont i knäet, tänk de som skadas i krig, blir av med en arm eller så. Är det inte mer synd om de?
Vi klagar på att läsken är slut. De finns folk som inte har rent vatten.

Jag ger all min kärlek till er därute som har det svårt. Om jag haft pengar, skulle jag skickat lite. Det hade inte varit mycket, men jag hade iaf haft en tanke bakom det. Jag vill att världen ska vändas rätt...
peace and love
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0