superhjälte eller prinsessa

man vet inget om framtiden, visst? och man ska inte tänka på den, förrän man måste. när man ska välja till gymnasiet, måste man tänka på vad man vill bli. men just nu, har du ingen aning. eller hur? när man var liten, ville man bli superhälte eller prinsessa. sen kanske man ville bli fotbolls proffs och frisör. och nu, har man inget hum alls om vad man vill bli. man vill bara få de bra betygen, för att sen kunna gå in på den linjen man vill.
vissa har kanske hum om vad dem vill bli. jag har tex det. jag vill bli psykolog. men jag skulle också tycka att det var häftigt att vara poet, designer, eller något annat spännande. kanske en volontär. eller en optiker. innerst inne vill jag faktiskt bli en superhjälte, det är nog många som vill det. jag skulle vilja ha en superkraft. en kraft som kanhjälpa människorskulle inte ni vilja ha det? eller skulle ni vilja vara en superskurk?
men det jag vill säga, är att man inte kan ta ett riktigt beslut när man är femton år gammal. det är jätte svårt. man kommer säkert välja en linje, som man ångrar sig sen. man kommer få gå hur många högskoleutbildningar som helst sen, tills man hittar det man vill bli. men andra kanske väljer rätt linje på gymnasiet och då har man inget att oroa sig för sen. men efter några år, kanske man vill pröva på något annat yrke.
framtiden är komplicerad. därför ska man inte blicka framåt, eller bakåt, utan man ska leva i nuet. och ta en dag i taget. då får man de bästa resultaten, tror jag.
peace and love
/ sandra

Kommentarer
Postat av: Enya♥

Sjukt duktig är du älskling !

2011-04-21 @ 15:34:25
URL: http://blueginger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Ofta här?

Din E-mail: (publiceras ej)

URL/Din fina blogg:

Lätta på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0